Køb af nye redskaber
Instruktører kan indkøbe småting for 500 kr pr. hold pr. sæson. Købet indberettes til kasserer på kasserer@viby-gymnastik.dk. Dette beløb kan ikke bruges på tøj eller arrangementer.
Der foreligger ikke en direkte investeringsplan, men der udarbejdes en plan for hvilke redskaber der skal købes, i forbindelse med, at der lægges budget i bestyrelsen.
Større indkøb gøres efter følgende procedure:
- Ønske om indkøb sendes til redskabsansvarlig (info@viby-gymnastik.dk) senest midt januar - evt. i forbindelse med gennemgang af redskaber.
- Ønsket behandles af bestyrelsen.
- Redskabsansvarlig melder tilbage til instruktøren.
Akut behov for indkøb meldes ligeledes til redskabsansvarlig.
Redskaber i stykker
Hvis et redskab går i stykker, og du som instruktør vurderer, at det af sikkerhedsmæssige årsager ikke fortsat kan benyttes, skal du:
- Tag redskabet ud af brug og påsæt markeringstape for at tydeliggøre fejl. Markeringstape forefindes i teknikrummet, i skabet på Vestergårdsskolen, og i acrokassen på Viby Gymnasium
- Oplys de andre instruktører om fejlen på Facebook
- Kontakt redskabsansvarlig (info@viby-gymnastik.dk) og informer om hvad der er i stykker, og hvor det er placeret
- Redskabsansvarlig vurderer hurtigst muligt redskabet, handler ud fra dette og informerer instruktører om planen for reparation/udskiftning via Facebookopslaget
Gennemgang af redskaber i januar
Gennemgang af alle foreningens redskaber sker hvert år til nytårskur i januar (og før sæsonstart). Her tjekkes for fejl/slid. Proceduren ved redskaber der vurderes til at være ikke-brugbare er beskrevet ovenfor.
Derudover udføres følgende til nytårskuren:
- Rengøring af redskaber
- Oprydning i redskabs- og teknikrum
- Kontrollering af redskabers placering og markering af disse
- Kontrol af førstehjælpskasse og markeringstape
- Evt. små reparationer af redskaber
- Ajourføring af redskabslogbog
- Gennemgang af procedure for nedpakning af redskaber og fastspænding af måtter